Tag archive for sA?d

Kasztany jadalne doskonaA�A� przekA�skA� na zimowe dni, majA� niezwykle duA?o wartoA�ciowych skA�adnikA?w odA?ywczych, wzmacniajA� odpornoA�A� organizmu i przeciwdziaA�ajA� infekcjom.

0

Kasztan jadalny to potA�A?ne drzewo z rodziny bukowatych, ktA?re w A?adnym stopniu nie jest spokrewnione z kasztanem, ktA?ry czA�sto roA�nie w polskich parkach i przy ulicach. Castanea sativa naleA?y do potA�A?nych, majestatycznych drzew liA�ciastych,

Owoce A?urawiny, nazywane kiedyA� „cytrynA� dla ubogich”, dziA� uznawane sA� za najzdrowsze na A�wiecie. Na rA?wni z czosnkiem, oregano i sosnA� zalicza siA� je do grupy naturalnych antybiotykA?w. Skutecznie walczy z chorobami a�� od zapalenia nerek po otyA�oA�A� i nowotwory.

0

A�urawina jest niskA� krzewinkA� o maA�ych, czerwonych owocach, przypominajA�cych jagody lub borA?wki. Zawiera duA?o bA�onnika, witamin (B1, B2, B6, C, E, karoten), a takA?e mineraA�A?w: sodu, potasu, fosforu, wapnia, magnezu, jodu i A?elaza (wspomaga

Gruszki to owoce, ktA?rych wA�aA�ciwoA�ci i wartoA�ci odA?ywcze sA� nie do przecenienia. Gruszki, jako jedne z nielicznych owocA?w, zawierajA� jod – mineraA� pozytywnie wpA�ywajA�cy na funkcjonowanie tarczycy. Ponadto sA� skarbnicA� bromu – mineraA�u poprawiajA�cego pracA� mA?zgu.

0

AswieA?a gruszka A�redniej wielkoA�ci to okoA�o 60 kcal, czyli jak na owoc, bardzo niewiele. MoA?na dziA�ki temu stosowaA� te owoce w diecie odchudzajA�cej. SpoA�rA?d wszystkich skA�adnikA?w mineralnych gruszki zawierajA� najwiA�cej potasu. Bogate sA� jednak

Aloes wzmacnia naturalnA� odpornoA�A� organizmu na stres i przeA?ycia traumatyczne, stosowany w stanach wyczerpania i niepokoju.

0

Aloes zawiera wiele witamin, w tym A, C, E, kwas foliowy (B9), cholinA�, B1, B2, B3 (niacyna), B6. Aloes jest rA?wnieA? jedynA� z niewielu roA�lin zawierajA�cych witaminA� B12. Aloes zawiera wiele niezbA�dnych naszemu organizmowi

CHRUPMY MARCHEW dbajA�c o swoje zdrowie i urodA�!

0

Z czego skA�ada siA� marchew? -90% – woda, -7% – skA�adniki odA?ywcze: wA�glowodany, biaA�ka, tA�uszcze, celuloza, -1% – skA�adniki mineralne: potas, sA?d, wapA�, fosfor, siarka, magnez, A?elazo, mangan, miedA?, cynk, kobalt, -1% – inne: witaminy (witamina A, B1,

Poznaj moc cebuli. KaA?dy przez niA� juA? pA�akaA�, ale nie kaA?dy wie, A?e nie powinien tego A?aA�owaA�. Takie A�zy to samo zdrowie.

0

To warzywo stanowi jeden z podstawowych elementA?w diety A�rA?dziemnomorskiej. Cebula pojawiA�a siA� w 3500r. p.n.e. UchodziA�a za jedne z niewielu pokarmA?w, ktA?ry nie psuA� siA� podczas zimy. Cebula zawiera witaminy: A, B1, B2, B6,

Czarnuszka-panaceum na wszystko.

0

Czarnuszka znana teA? pod A�aciA�skA� nazwA� Nigella sativa L. to roA�lina, o walorach ktA?rej dowiedzieliA�my siA� od mieszkaA�cA?w Egiptu. Sama czarnuszka siewna jest osiA�gajA�cA� do piA�A�dziesiA�ciu centymetrA?w wysokoA�ci roA�linA� z rodziny jaskrowatych. Jej

Alternatywa dla niezdrowych i sztucznych chipsA?w- chipsy kokosowe za jedyne 3zA�! SA� smaczne, lekko chrupiA�ce, niesamowicie zdrowe i proste w wykonaniu.

0

WartoA�ci odA?ywcze A�wieA?ego miA�A?szu kokosa (w 100 g) Witaminy Witamina C a�� 3,3 mg Tiamina a�� 0,066 mg Ryboflawina a�� 0,020 mg Niacyna – 0,540 mg Witamina B6 – 0,054 mg Kwas foliowy – 26 A�g Witamina E a�� 0,24

Pora na szczypiorek. Dostarcza sporA� dawkA� naturalnego A?elaza, w rankingu jest zaraz po szpinaku. Wielu naturalistA?w uwaA?a jednak, A?e jest lepszy od szpinaku, poniewaA? nie zawiera szczawianA?w.

0

Najlepiej spoA?ywaA� go w kaA?dych iloA�ciach, do saA�atek, surA?wek, kanapek, czy twarogu. OczywiA�cie na surowo. Jest to roA�lina z rodziny liliowatych (podobnie jak cebula i czosnek), wchodzA�ca w skA�ad wielu podstawowych ziA?A� kuchennnych, stanowiA�ca

Cud czereA�nia. Francuzi w sezonie czereA�niowy stosujA� kuracjA� regenerujA�cA�, odA?ywiajA�c siA� przez 1-2 dni wyA�A�cznie czereA�niami. Taka kuracja czereA�niowa odtruwa jelita, A?yA�y, tA�tnice i stawy ze zA�ogA?w.

0

DoA�A� wspomnieA�, A?e czereA�nie sA� dA�ugowiecznymi roA�linami – potrafiA� doA?yA� nawet i 100 lat. Z jednego takiego drzewa uzyskuje siA� do 300 kg owocA?w. ChoA� czereA�nie w 80 procentach skA�adajA� siA� z wody, to pozostaA�e