Tag archive for PP

Warto jeA�A� pomidory, bo zawierajA� likopen. To organiczny zwiA�zek chemiczny o dziaA�aniu przeciwutleniajA�cym.

0

Naturalny czerwony barwnik pomidorA?w, czyli likopen jest najsilniejszym antyutleniaczem z grupy karetonoidA?w. Co ciekawe, nie ginie on w obrA?bce cieplnej, w miarA� upA�ywu czasu. W przetworach jest go nawet 2-3 razy wiA�cej niA? w

Dynia krA?luje na naszych stoA�ach od koA�ca wrzeA�nia nawet do koA�ca lutego, to warzywo, ktA?re bardzo dobrze siA� przechowuje. Swoje dobroczynne wA�aA�ciwoA�ci dynia zawdziA�cza bogactwu witamin (m.in. z grupy B, prowitaminy A, witaminy PP i C) i mineraA�A?w (sody, potasu, magnzeu, wapnia, A?elaza).

0

Dynia a�� wartoA�ci odA?ywcze, witaminy i mineraA�y Dynia jest niskokaloryczna (10 dag to 28 kcal), bogata w B-karoten (426 I?g witaminy A w 100 g – dzienna norma dla dzieci i poA�owa zapotrzebowania dorosA�ych), ma

BorA?wka amerykaA�ska skuteczna w profilaktyce chorA?b nowotworowych, zapobiega marskoA�ci wA�troby, to „bA�A�kitny klejnot”.

0

BorA?wka amerykaA�ska zawiera duA?e iloA�ci fitoestrogenu, czyli hormonu roA�linnego, ktA?ry skutecznie blokuje dziaA�anie enzymA?w przyczyniajA�cych siA� do powstawania tzw. nowotworA?w hormonozaleA?nych, np. niektA?rych nowotworA?w piersi, tarczycy czy wA�troby (zarA?wno u kobiet, jak i u

CHRUPMY MARCHEW dbajA�c o swoje zdrowie i urodA�!

0

Z czego skA�ada siA� marchew? -90% – woda, -7% – skA�adniki odA?ywcze: wA�glowodany, biaA�ka, tA�uszcze, celuloza, -1% – skA�adniki mineralne: potas, sA?d, wapA�, fosfor, siarka, magnez, A?elazo, mangan, miedA?, cynk, kobalt, -1% – inne: witaminy (witamina A, B1,

PyA�ek pszczeli jako dostawca A?elaza moA?e siA� rA?wnaA� z wA�trA?bkA�, traktowanA� jako najbogatsze A?rA?dA�o tego biopierwiastka.

0

W pyA�ku pszczelim znajduje siA� 36 makro- i mikroelementA?w, miA�dzy innymi wapA�, A?elazo, magnez, krzem, siarka, miedA?, srebro, cynk, chrom, molibden. Na przykA�ad wapnia (100 g pyA�ku zawiera 162 mg dobrze przyswajalnego wapnia) dostarcza

Algi podbijajA� A�wiat, stanowiA� bogate A?rA?dA�o mineraA�A?w, czyli morskie skarby na twoim talerzu.

0

Algi zielone, czerwone, brunatne a�� kolor morskich wodorostA?w (alg) zaleA?y od gA�A�bokoA�ci, na jakiej rosnA�, i iloA�ci docierajA�cego do nich A�wiatA�a sA�onecznego. Algi, zaleA?nie od rodzaju, zawierajA� o wiele wiA�cej skA�adnikA?w mineralnych niA? roA�liny lA�dowe.

Poznaj moc cebuli. KaA?dy przez niA� juA? pA�akaA�, ale nie kaA?dy wie, A?e nie powinien tego A?aA�owaA�. Takie A�zy to samo zdrowie.

0

To warzywo stanowi jeden z podstawowych elementA?w diety A�rA?dziemnomorskiej. Cebula pojawiA�a siA� w 3500r. p.n.e. UchodziA�a za jedne z niewielu pokarmA?w, ktA?ry nie psuA� siA� podczas zimy. Cebula zawiera witaminy: A, B1, B2, B6,

Ocet jabA�kowy usuwa zA�ogi pokarmowe i pomaga odkwaszaA� organizm.

0

Ocet jabA�kowy usuwa zA�ogi pokarmowe i pomaga odkwaszaA� organizm. Ocet jabA�kowy zawiera niezbA�dne dla prawidA�owego funkcjonowania pierwiastki, takie jak: potas, fosfor, krzem, miedA?, wapA� i magnez oraz witaminy A, B1, B6, C, E oraz PP. Ocet

Czarna porzeczka posiada szczegA?lne wA�aA�ciwoA�ci zdrowotne. 100 g czarnych porzeczek pokrywa bowiem prawie 260% dziennego zapotrzebowania na witaminA� C.

0

Czarne porzeczki sA� jednymi z bogatszych w witaminA� C owocA?w leA�nych. W 100 g znajduje siA� 181 mg witaminy C a�� to aA? 4 razy wiA�cej niA? w pomaraA�czach. Pod wzglA�dem jej zawartoA�ci czarna

Pora na szczypiorek. Dostarcza sporA� dawkA� naturalnego A?elaza, w rankingu jest zaraz po szpinaku. Wielu naturalistA?w uwaA?a jednak, A?e jest lepszy od szpinaku, poniewaA? nie zawiera szczawianA?w.

0

Najlepiej spoA?ywaA� go w kaA?dych iloA�ciach, do saA�atek, surA?wek, kanapek, czy twarogu. OczywiA�cie na surowo. Jest to roA�lina z rodziny liliowatych (podobnie jak cebula i czosnek), wchodzA�ca w skA�ad wielu podstawowych ziA?A� kuchennnych, stanowiA�ca