Tag archive for mangan

Warto jeA�A� pomidory, bo zawierajA� likopen. To organiczny zwiA�zek chemiczny o dziaA�aniu przeciwutleniajA�cym.

0

Naturalny czerwony barwnik pomidorA?w, czyli likopen jest najsilniejszym antyutleniaczem z grupy karetonoidA?w. Co ciekawe, nie ginie on w obrA?bce cieplnej, w miarA� upA�ywu czasu. W przetworach jest go nawet 2-3 razy wiA�cej niA? w

Olej z pestek dyni jest polecany przede wszystkim na pasoA?yty, a takA?e na schorzenia prostaty i ukA�adu moczowego.

0

Dynia to owoc, ktA?rym zainteresowaA� siA� powinny osoby odchudzajA�ce siA� i te, majA�ce problemy z jelitami oraz nadciA�nieniem. Pestki dyni zawierajA� dobroczynny olej z fitosterolami i nienasyconymi kwasami tA�uszczowymi. To dlatego sA� zalecane osobom

Nagietek przywA�drowaA� do nas z obszaru Morza AsrA?dziemnego. Przepis na podstawowA� oliwkA� nagietkowA�.

0

WA�aA�ciwoA�ci lecznicze. Nagietek: osA�ania A?oA�A�dek Ma dziaA�anie przeciwzapalne i bakteriobA?jcze, dziA�ki czemu niszczy drobnoustroje, ktA?re mogA� sprzyjaA� stanom zapalnym A�luzA?wki i owrzodzeniom A?oA�A�dka. Ponadto dziaA�a ochronnie na A�luzA?wkA� A?oA�A�dka i jelit, a dodatkowo jeszcze pobudza procesy

Aloes wzmacnia naturalnA� odpornoA�A� organizmu na stres i przeA?ycia traumatyczne, stosowany w stanach wyczerpania i niepokoju.

0

Aloes zawiera wiele witamin, w tym A, C, E, kwas foliowy (B9), cholinA�, B1, B2, B3 (niacyna), B6. Aloes jest rA?wnieA? jedynA� z niewielu roA�lin zawierajA�cych witaminA� B12. Aloes zawiera wiele niezbA�dnych naszemu organizmowi

CHRUPMY MARCHEW dbajA�c o swoje zdrowie i urodA�!

0

Z czego skA�ada siA� marchew? -90% – woda, -7% – skA�adniki odA?ywcze: wA�glowodany, biaA�ka, tA�uszcze, celuloza, -1% – skA�adniki mineralne: potas, sA?d, wapA�, fosfor, siarka, magnez, A?elazo, mangan, miedA?, cynk, kobalt, -1% – inne: witaminy (witamina A, B1,

Algi podbijajA� A�wiat, stanowiA� bogate A?rA?dA�o mineraA�A?w, czyli morskie skarby na twoim talerzu.

0

Algi zielone, czerwone, brunatne a�� kolor morskich wodorostA?w (alg) zaleA?y od gA�A�bokoA�ci, na jakiej rosnA�, i iloA�ci docierajA�cego do nich A�wiatA�a sA�onecznego. Algi, zaleA?nie od rodzaju, zawierajA� o wiele wiA�cej skA�adnikA?w mineralnych niA? roA�liny lA�dowe.

Poznaj moc cebuli. KaA?dy przez niA� juA? pA�akaA�, ale nie kaA?dy wie, A?e nie powinien tego A?aA�owaA�. Takie A�zy to samo zdrowie.

0

To warzywo stanowi jeden z podstawowych elementA?w diety A�rA?dziemnomorskiej. Cebula pojawiA�a siA� w 3500r. p.n.e. UchodziA�a za jedne z niewielu pokarmA?w, ktA?ry nie psuA� siA� podczas zimy. Cebula zawiera witaminy: A, B1, B2, B6,

Najbogatsze A?rA?dA�o GLA – OgA?recznik lekarski. Jego zapach do zA�udzenia przypomina aromat A�wieA?ych ogA?rkA?w, czy dodajesz go do saA�atek?

0

GLA / kwas I?-linolenowy, naleA?A�cy do grupy NNKT jest niezbA�dny do utrzymania prawidA�owej struktury skA?ry oraz zdrowej aktywnoA�ci komA?rkowej. NiedobA?r GLA osA�abia barierA� skA?rnA�, przyspiesza powstawanie zmarszczek oraz przebarwieA� skA?rnych. Zastosowanie ogA?recznika lekarskiego w

Czy wiesz skA�d pochodzi twA?j cynamon? Okazuje siA�, A?e oprA?cz wA�aA�ciwoA�ci leczniczych moA?e teA? szkodziA�.

0

MA�A?czyzno, jeA�li chcesz mieA� powodzenie w miA�oA�ci i w handlu, zawsze przy sobie noA� cynamon. Na to stare magiczne zalecenie moA?na dziA� juA? spojrzeA� naukowo. Cynamon poprawia dopA�yw krwi do mA?zgu, dziA�ki czemu szare

Czarna porzeczka posiada szczegA?lne wA�aA�ciwoA�ci zdrowotne. 100 g czarnych porzeczek pokrywa bowiem prawie 260% dziennego zapotrzebowania na witaminA� C.

0

Czarne porzeczki sA� jednymi z bogatszych w witaminA� C owocA?w leA�nych. W 100 g znajduje siA� 181 mg witaminy C a�� to aA? 4 razy wiA�cej niA? w pomaraA�czach. Pod wzglA�dem jej zawartoA�ci czarna