Tag archive for magnez

Brukselka jest najmA�odszym i najmniejszym potomkiem kapuA�cianego rodu. Pochodzi z Belgii i jest tam uprawiana od wiekA?w, a jej nazwa wywodzi siA� od stolicy tego piA�knego kraju.

0

Brukselka jest roA�linA� powszechnie uprawianA� w Europie dla swoich jadalnych zielonych warzyw. Warzywa te, ktA?re przypominajA� pomniejszonA� kapustA�, zazwyczaj gotuje siA� na parze lub zanurzone w wodzie. Ten drugi sposA?b zdecydowanie odradzam, gdyA? wtedy

PA�atki droA?dA?owe nazywany jest a�zwegaA�skim parmezanema�?, poniewaA? smakiem przypomina ser dA�ugo dojrzewajA�cy, ktA?ry wspaniale wzmacnia aromat potrawy.

0

PA�atki droA?dA?owe, droA?dA?e nieaktywne lub inaczej „wegaA�ski parmezan” to produkt sypki, ktA?ry zostaje otrzymany poprzez specjalnA� fermentacjA� i suszenie. Po takiej obrA?bce droA?dA?e zostajA� dezaktywowane, zatem bezpieczniejsze w stosowaniu na surowo. DroA?dA?e nieaktywne sA�

Jak zrobiA� magnezowA� kA�piel?

0

O niedobory magnezu mogA� byA� nomen omen spokojni (oprA?cz wspomnianych uprzednio buddyjskich mnichA?w A?ywiA�cych siA� pranA�) chyba tylko rasowi witarianie. SpoA?ywajA� duA?e iloA�ci bogatego w jony magnezu chlorofilu (zawartego w zielonych liA�ciastych warzywach, kieA�kach,

Asliwki, tak A�wieA?e jak i suszone, dostarczajA� niezbA�dnych dla zdrowia skA�adnikA?w, wspomagajA� ukA�ad pokarmowy i nerwowy, chroniA� przed rakiem, osteoporozA�, stabilizujA� ciA�nienie, a przy tym jakie pyszne!

0

Asliwki, tak A�wieA?e jak i suszone, dostarczajA� niezbA�dnych dla zdrowia skA�adnikA?w, wspomagajA� ukA�ad pokarmowy i nerwowy, chroniA� przed rakiem, osteoporozA�, stabilizujA� ciA�nienie, a przy tym jakie pyszne! Suszone A�liwki wzmacniajA� koA�ci Bahram H. Arjmandi z Florida

Owoce dzikiej rA?A?y sA� rekordowo zasobne w witaminA� C a�� majA� jej 30a��40 razy wiA�cej niA? cytrusy

0

Dzika rA?A?a (Rosa canina L.) to roA�lina lecznicza ceniona przez SA�owian od wiekA?w. Naukowcy odkryli, A?e w owocach rA?A?y zawartych jest prawie 130 zwiA�zkA?w o dobroczynnym wpA�ywie na organizm czA�owieka. W badaniach potwierdzono ich

Dlaczego orkisz, a nie pszenica?

0

ZwykA�a pszenica zostaA�a wyhodowana w celu uA�atwienia uprawy i zbiorA?w, A?eby zwiA�kszyA� plon, ma duA?A� zawartoA�A� glutenu, wA�aA�ciwA� do produkcji duA?ej iloA�ci pieczywa przeznaczonego do handlu. W czasie zbioru traci A�upinA� i z tego

Warto jeA�A� pomidory, bo zawierajA� likopen. To organiczny zwiA�zek chemiczny o dziaA�aniu przeciwutleniajA�cym.

0

Naturalny czerwony barwnik pomidorA?w, czyli likopen jest najsilniejszym antyutleniaczem z grupy karetonoidA?w. Co ciekawe, nie ginie on w obrA?bce cieplnej, w miarA� upA�ywu czasu. W przetworach jest go nawet 2-3 razy wiA�cej niA? w

Olej z pestek dyni jest polecany przede wszystkim na pasoA?yty, a takA?e na schorzenia prostaty i ukA�adu moczowego.

0

Dynia to owoc, ktA?rym zainteresowaA� siA� powinny osoby odchudzajA�ce siA� i te, majA�ce problemy z jelitami oraz nadciA�nieniem. Pestki dyni zawierajA� dobroczynny olej z fitosterolami i nienasyconymi kwasami tA�uszczowymi. To dlatego sA� zalecane osobom

WA�aA�ciwoA�ci zdrowotne selera wraz z przepisami, czyli sA�A?w kilka o zastosowaniu w kuchni.

0

SURA�WKA Z SELERA I ORZECHA�W SkA�adniki: 1 A�redni seler 1/2 obranego jabA�ka 2 A�yA?ki gA�stej A�mietany 2 A�yA?ki majonezu garA�A� obranych orzechA?w wA�oskich sA?l pieprz Przygotowanie: Selera i jabA�ko A�cieramy na tarce o maA�ych oczkach lub uA?ywamy malaksera, orzechy rozdrabniamy i dodajemy do

Owoce A?urawiny, nazywane kiedyA� „cytrynA� dla ubogich”, dziA� uznawane sA� za najzdrowsze na A�wiecie. Na rA?wni z czosnkiem, oregano i sosnA� zalicza siA� je do grupy naturalnych antybiotykA?w. Skutecznie walczy z chorobami a�� od zapalenia nerek po otyA�oA�A� i nowotwory.

0

A�urawina jest niskA� krzewinkA� o maA�ych, czerwonych owocach, przypominajA�cych jagody lub borA?wki. Zawiera duA?o bA�onnika, witamin (B1, B2, B6, C, E, karoten), a takA?e mineraA�A?w: sodu, potasu, fosforu, wapnia, magnezu, jodu i A?elaza (wspomaga