Tag archive for kwas foliowy

SaA�ata jest niskokaloryczna, a przy tym zawiera wiele skA�adnikA?w odA?ywczych. MnogoA�A� jej odmian, smakA?w i ksztaA�tA?w sprawia iA? wspaniale wzbogaca nasz codzienny jadA�ospis.

0

LiA�ciaste warzywa sA� bardzo zdrowe, poniewaA? nie zawierajA� cholesterolu ani sodu, sA� naturalnie niskokaloryczne i bogate w zwiA�zki, ktA?re mogA� dziaA�aA� jak przeciwutleniacze a�� pomagajA� uniknA�A� chorA?b przewlekA�ych, takich jak rak i choroby serca. Warto

Mleko kozie swym skA�adem zbliA?one jest do mleka, jakie wytwarza organizm kobiety.

0

Mleko kozy ma kolor bardziej kremowy, niA? biaA�y. Swoim dzieciom moA?na podawaA� je juA? od 5 miesiA�ca A?ycia. MoA?e, a nawet powinno byA� podawane dzieciom, ktA?rych dotknA�A�a skaza biaA�kowa. Mleko kozie zawiera maA�A� dawkA�

Jedzenie agrestu jest zalecane osobom cierpiA�cym na niedobory magnezu, bogactwo tego skA�adnika sprawia bowiem, A?e uporanie siA� z jego niedostatkiem w organizmie jest moA?liwe bez koniecznoA�ci przyjmowania suplementA?w. Podajemy przepis na napA?j agrestowy.

0

Owoce agrestu zawierajA� bardzo duA?o witaminy C, sporo witamin z grupy B, prowitaminy witaminy A, mineraA�A?w i pierwiastkA?w A�ladowych (A?elaza, fosforu i miedzi), kwasy organiczne (kwas jabA�kowy i cytrynowy), duA?o kwasu foliowego, taniny, flawonoidA?w.

Aloes wzmacnia naturalnA� odpornoA�A� organizmu na stres i przeA?ycia traumatyczne, stosowany w stanach wyczerpania i niepokoju.

0

Aloes zawiera wiele witamin, w tym A, C, E, kwas foliowy (B9), cholinA�, B1, B2, B3 (niacyna), B6. Aloes jest rA?wnieA? jedynA� z niewielu roA�lin zawierajA�cych witaminA� B12. Aloes zawiera wiele niezbA�dnych naszemu organizmowi

Jaki wpA�yw ma chleb na twoje zdrowie?

0

Dobry chleb na zakwasie jest dla nas lekiem, gdyA? podczas procesu fermentacji zostaA�y zniszczone liczne toksyny pleA�niowe i bakteryjne, ktA?re sA� najsilniejszymi kancerogenami. Ponadto chleb na zakwasie zawiera kwas mlekowego, A we wA�aA�ciwie funkcjonujA�cym

Poznaj moc cebuli. KaA?dy przez niA� juA? pA�akaA�, ale nie kaA?dy wie, A?e nie powinien tego A?aA�owaA�. Takie A�zy to samo zdrowie.

0

To warzywo stanowi jeden z podstawowych elementA?w diety A�rA?dziemnomorskiej. Cebula pojawiA�a siA� w 3500r. p.n.e. UchodziA�a za jedne z niewielu pokarmA?w, ktA?ry nie psuA� siA� podczas zimy. Cebula zawiera witaminy: A, B1, B2, B6,

Alternatywa dla niezdrowych i sztucznych chipsA?w- chipsy kokosowe za jedyne 3zA�! SA� smaczne, lekko chrupiA�ce, niesamowicie zdrowe i proste w wykonaniu.

0

WartoA�ci odA?ywcze A�wieA?ego miA�A?szu kokosa (w 100 g) Witaminy Witamina C a�� 3,3 mg Tiamina a�� 0,066 mg Ryboflawina a�� 0,020 mg Niacyna – 0,540 mg Witamina B6 – 0,054 mg Kwas foliowy – 26 A�g Witamina E a�� 0,24

Czy moA?na jeA�A� surowe buraki i botwinkA�? Tak, oczywiA�cie. Informacje dotyczA�ce trudnoA�ci z trawieniem burakA?w nie sA� prawdziwe.

0

Surowe buraki i botwinka w saA�atce pomagajA� w utrzymaniu wymarzonej wagi, a barszczyk zA�agodzi zgagA�. Picie soku z surowych burakA?w pomaga w wydalaniu kwasu moczowego z organizmu i oczyszcza krew. Zawarta w surowej botwinie

Na jagody. ZdumiewajA�cy jest zakres leczniczych zastosowaA� zwykA�ej czarnej jagody!

0

WyciA�gi z tych owocA?w sA� jednym z najwaA?niejszych A�rodkA?w roA�linnych wspomagajA�cych leczenie chorA?b oczu, gdyA? wzmacniajA� najmniejsze naczynia krwionoA�ne (wA�osowate), dziA�ki czemu uA�atwiajA� mikrokrA�A?enie w naczyniach oka. Zawarte w jagodach garbniki neutralizujA� toksyny pokarmowe i

Kasza gryczana czyli krzem na talerzu.

0

W Polsce kasze jadano od stuleci. ByA�a waA?nym skA�adnikiem jadA�ospisu zarA?wno ludzi ubogich, jak i szlachty. Wtedy doceniano smak kasz, dziA� wiemy A?e majA� teA? duA?o waA?nych dla zdrowia skA�adnikA?w. Zasada jest taka –