Tag archive for K

Kasztany jadalne doskonaA�A� przekA�skA� na zimowe dni, majA� niezwykle duA?o wartoA�ciowych skA�adnikA?w odA?ywczych, wzmacniajA� odpornoA�A� organizmu i przeciwdziaA�ajA� infekcjom.

0

Kasztan jadalny to potA�A?ne drzewo z rodziny bukowatych, ktA?re w A?adnym stopniu nie jest spokrewnione z kasztanem, ktA?ry czA�sto roA�nie w polskich parkach i przy ulicach. Castanea sativa naleA?y do potA�A?nych, majestatycznych drzew liA�ciastych,

Asliwki, tak A�wieA?e jak i suszone, dostarczajA� niezbA�dnych dla zdrowia skA�adnikA?w, wspomagajA� ukA�ad pokarmowy i nerwowy, chroniA� przed rakiem, osteoporozA�, stabilizujA� ciA�nienie, a przy tym jakie pyszne!

0

Asliwki, tak A�wieA?e jak i suszone, dostarczajA� niezbA�dnych dla zdrowia skA�adnikA?w, wspomagajA� ukA�ad pokarmowy i nerwowy, chroniA� przed rakiem, osteoporozA�, stabilizujA� ciA�nienie, a przy tym jakie pyszne! Suszone A�liwki wzmacniajA� koA�ci Bahram H. Arjmandi z Florida

Owoce dzikiej rA?A?y sA� rekordowo zasobne w witaminA� C a�� majA� jej 30a��40 razy wiA�cej niA? cytrusy

0

Dzika rA?A?a (Rosa canina L.) to roA�lina lecznicza ceniona przez SA�owian od wiekA?w. Naukowcy odkryli, A?e w owocach rA?A?y zawartych jest prawie 130 zwiA�zkA?w o dobroczynnym wpA�ywie na organizm czA�owieka. W badaniach potwierdzono ich

Warto jeA�A� pomidory, bo zawierajA� likopen. To organiczny zwiA�zek chemiczny o dziaA�aniu przeciwutleniajA�cym.

0

Naturalny czerwony barwnik pomidorA?w, czyli likopen jest najsilniejszym antyutleniaczem z grupy karetonoidA?w. Co ciekawe, nie ginie on w obrA?bce cieplnej, w miarA� upA�ywu czasu. W przetworach jest go nawet 2-3 razy wiA�cej niA? w

WA�aA�ciwoA�ci zdrowotne selera wraz z przepisami, czyli sA�A?w kilka o zastosowaniu w kuchni.

0

SURA�WKA Z SELERA I ORZECHA�W SkA�adniki: 1 A�redni seler 1/2 obranego jabA�ka 2 A�yA?ki gA�stej A�mietany 2 A�yA?ki majonezu garA�A� obranych orzechA?w wA�oskich sA?l pieprz Przygotowanie: Selera i jabA�ko A�cieramy na tarce o maA�ych oczkach lub uA?ywamy malaksera, orzechy rozdrabniamy i dodajemy do

W postaci A�wieA?ej koper ogrodowy to A?rA?dA�o witaminy C oraz rA?A?nych skA�adnikA?w mineralnych. Jakie zatem koper ogrodowy posiada wA�aA�ciwoA�ci?

0

Surowcami zielarskimi kopru ogrodowego sA� owoce (Fructus anethi) oraz ziele (Herba anethi). Owoce koperku zawierajA� zwiA�zki biologicznie czynne, takie jak: olej tA�usty (do 18%), olejek lotny (ok. 3-4% zawiera m.in. karwon i limonen), zwiA�zki

OdtruwajA�ca moc goA?dzikA?w. GoA?dziki sA� prawdziwA� leczniczA� bombA� atakujA�cA� wolne rodniki.

0

Ich aromat kojarzy nam siA� z okresem zimowym i A�wiA�t BoA?ego Narodzenia. Ale goA?dziki nie tylko piA�knie pachnA� i smakujA�. GoA?dziki to nic innego jak ususzone w odpowiednich warunkach pA�ki kwiatA?w goA?dzikowca korzennego. Drzewo

CHRUPMY MARCHEW dbajA�c o swoje zdrowie i urodA�!

0

Z czego skA�ada siA� marchew? -90% – woda, -7% – skA�adniki odA?ywcze: wA�glowodany, biaA�ka, tA�uszcze, celuloza, -1% – skA�adniki mineralne: potas, sA?d, wapA�, fosfor, siarka, magnez, A?elazo, mangan, miedA?, cynk, kobalt, -1% – inne: witaminy (witamina A, B1,

Algi podbijajA� A�wiat, stanowiA� bogate A?rA?dA�o mineraA�A?w, czyli morskie skarby na twoim talerzu.

0

Algi zielone, czerwone, brunatne a�� kolor morskich wodorostA?w (alg) zaleA?y od gA�A�bokoA�ci, na jakiej rosnA�, i iloA�ci docierajA�cego do nich A�wiatA�a sA�onecznego. Algi, zaleA?nie od rodzaju, zawierajA� o wiele wiA�cej skA�adnikA?w mineralnych niA? roA�liny lA�dowe.

Poznaj moc cebuli. KaA?dy przez niA� juA? pA�akaA�, ale nie kaA?dy wie, A?e nie powinien tego A?aA�owaA�. Takie A�zy to samo zdrowie.

0

To warzywo stanowi jeden z podstawowych elementA?w diety A�rA?dziemnomorskiej. Cebula pojawiA�a siA� w 3500r. p.n.e. UchodziA�a za jedne z niewielu pokarmA?w, ktA?ry nie psuA� siA� podczas zimy. Cebula zawiera witaminy: A, B1, B2, B6,