Tag archive for jod

NiezbA�dna suplementacja dla wegan, czyli czego brakuje w diecie roA�linoA?ercA?w.

0

WapA� Teoretycznie weganie nie potrzebujA� w diecie tyle wapnia, co miA�soA?ercy, czy jedzA�cy nabiaA�, bowiem dieta roA�linna jest dietA� alkalicznA�. Diety zasadowe oszczA�dzajA� wapA�, do tego wapA� jest dobrze wchA�aniany z pokarmA?w roA�linnych. Sporo wapnia

Jagoda kamczacka naleA?y do grupy tzw.super owocA?w, moA?esz jA� mieA� w swoim ogrodzie.

0

Jagoda kamczacka jest krzewem zaliczanym do rodzaju Lonicera, obejmujA�cym zarA?wno suchodrzewy jak i wiciokrzewy. Jest to bardzo liczny gatunkowo rodzaj, majA�cy swoich dziko rosnA�cych reprezentantA?w takA?e w naszym kraju. NiektA?re z nich mogA� poszczyciA�

Owoce A?urawiny, nazywane kiedyA� „cytrynA� dla ubogich”, dziA� uznawane sA� za najzdrowsze na A�wiecie. Na rA?wni z czosnkiem, oregano i sosnA� zalicza siA� je do grupy naturalnych antybiotykA?w. Skutecznie walczy z chorobami a�� od zapalenia nerek po otyA�oA�A� i nowotwory.

0

A�urawina jest niskA� krzewinkA� o maA�ych, czerwonych owocach, przypominajA�cych jagody lub borA?wki. Zawiera duA?o bA�onnika, witamin (B1, B2, B6, C, E, karoten), a takA?e mineraA�A?w: sodu, potasu, fosforu, wapnia, magnezu, jodu i A?elaza (wspomaga

Gruszki to owoce, ktA?rych wA�aA�ciwoA�ci i wartoA�ci odA?ywcze sA� nie do przecenienia. Gruszki, jako jedne z nielicznych owocA?w, zawierajA� jod – mineraA� pozytywnie wpA�ywajA�cy na funkcjonowanie tarczycy. Ponadto sA� skarbnicA� bromu – mineraA�u poprawiajA�cego pracA� mA?zgu.

0

AswieA?a gruszka A�redniej wielkoA�ci to okoA�o 60 kcal, czyli jak na owoc, bardzo niewiele. MoA?na dziA�ki temu stosowaA� te owoce w diecie odchudzajA�cej. SpoA�rA?d wszystkich skA�adnikA?w mineralnych gruszki zawierajA� najwiA�cej potasu. Bogate sA� jednak

Algi podbijajA� A�wiat, stanowiA� bogate A?rA?dA�o mineraA�A?w, czyli morskie skarby na twoim talerzu.

0

Algi zielone, czerwone, brunatne a�� kolor morskich wodorostA?w (alg) zaleA?y od gA�A�bokoA�ci, na jakiej rosnA�, i iloA�ci docierajA�cego do nich A�wiatA�a sA�onecznego. Algi, zaleA?nie od rodzaju, zawierajA� o wiele wiA�cej skA�adnikA?w mineralnych niA? roA�liny lA�dowe.

Poznaj moc cebuli. KaA?dy przez niA� juA? pA�akaA�, ale nie kaA?dy wie, A?e nie powinien tego A?aA�owaA�. Takie A�zy to samo zdrowie.

0

To warzywo stanowi jeden z podstawowych elementA?w diety A�rA?dziemnomorskiej. Cebula pojawiA�a siA� w 3500r. p.n.e. UchodziA�a za jedne z niewielu pokarmA?w, ktA?ry nie psuA� siA� podczas zimy. Cebula zawiera witaminy: A, B1, B2, B6,

Czarna porzeczka posiada szczegA?lne wA�aA�ciwoA�ci zdrowotne. 100 g czarnych porzeczek pokrywa bowiem prawie 260% dziennego zapotrzebowania na witaminA� C.

0

Czarne porzeczki sA� jednymi z bogatszych w witaminA� C owocA?w leA�nych. W 100 g znajduje siA� 181 mg witaminy C a�� to aA? 4 razy wiA�cej niA? w pomaraA�czach. Pod wzglA�dem jej zawartoA�ci czarna

Jagoda kamczacka a�zsuperfruitsa�?. Poziom antyoksydantA?w u jagody kamczackiej jest najwyA?szych wA�rA?d owocA?w.

0

WA�rA?d wielu gatunkA?w owocA?w wysokA� aktywnoA�ciA� antyoksydacyjnA� oraz zawartoA�ciA� polifenoli wyrA?A?niajA� siA� owoce wiciokrzewu sinego, zwanego popularnie jagodA� kamczackA�. Jest to roA�lina z rodziny przewiertniowatych, pochodzA�ca z pA?A�nocno-wschodniej Azji. Ze wzglA�du na swA?j bogaty

Cud czereA�nia. Francuzi w sezonie czereA�niowy stosujA� kuracjA� regenerujA�cA�, odA?ywiajA�c siA� przez 1-2 dni wyA�A�cznie czereA�niami. Taka kuracja czereA�niowa odtruwa jelita, A?yA�y, tA�tnice i stawy ze zA�ogA?w.

0

DoA�A� wspomnieA�, A?e czereA�nie sA� dA�ugowiecznymi roA�linami – potrafiA� doA?yA� nawet i 100 lat. Z jednego takiego drzewa uzyskuje siA� do 300 kg owocA?w. ChoA� czereA�nie w 80 procentach skA�adajA� siA� z wody, to pozostaA�e

Lecznicze wA�aA�ciwoA�ci cebuli

0

Lecznicze wA�aA�ciwoA�ci cebuli w ludowej medycynie byA�y wykorzystywane juA? przed tysiA�cami lat. Cebula jest unikatowym warzywem na A�wiecie. Cebula znana jest ze swojego charakterystycznego silnego smaku i zapachu. CebulA� moA?na jeA�A� pod kaA?dA� postaciA�: