Tag archive for B12

Jakie sA� konsekwencje niedoboru witaminy B12?

0

NiedobA?r witaminy B12 moA?e spowodowaA� wiele rA?A?nych problemA?w, z ktA?rych niektA?re sA� nieodwracalne. NaleA?A� do nich miA�dzy innymi: demencja, ataksja, atrofia nerwu wzrokowego, katatonia, psychozy, zmiany nastrojA?w, zawaA� miA�A�nia sercowego i zakrzepica A?yA�, niedokrwistoA�A�

Kto pomoA?e lekarzom rozpoznaA� i leczyA� witaminowe braki wA�rA?d pacjentA?w psychiatrycznych i nie tylko, czyli co to jest metylacja?

0

Te braki dotyczA� 6 podstawowych witamin rozpuszczalnych w wodzie, czyli B1, B2, B6, B9, B12 i C, oraz 3 witamin rozpuszczalnych w tA�uszczach, czyli A, D i E biorA�cych istotny udziaA� w procesie metabolizmu

NiezbA�dna suplementacja dla wegan, czyli czego brakuje w diecie roA�linoA?ercA?w.

0

WapA� Teoretycznie weganie nie potrzebujA� w diecie tyle wapnia, co miA�soA?ercy, czy jedzA�cy nabiaA�, bowiem dieta roA�linna jest dietA� alkalicznA�. Diety zasadowe oszczA�dzajA� wapA�, do tego wapA� jest dobrze wchA�aniany z pokarmA?w roA�linnych. Sporo wapnia

W postaci A�wieA?ej koper ogrodowy to A?rA?dA�o witaminy C oraz rA?A?nych skA�adnikA?w mineralnych. Jakie zatem koper ogrodowy posiada wA�aA�ciwoA�ci?

0

Surowcami zielarskimi kopru ogrodowego sA� owoce (Fructus anethi) oraz ziele (Herba anethi). Owoce koperku zawierajA� zwiA�zki biologicznie czynne, takie jak: olej tA�usty (do 18%), olejek lotny (ok. 3-4% zawiera m.in. karwon i limonen), zwiA�zki

Aloes wzmacnia naturalnA� odpornoA�A� organizmu na stres i przeA?ycia traumatyczne, stosowany w stanach wyczerpania i niepokoju.

0

Aloes zawiera wiele witamin, w tym A, C, E, kwas foliowy (B9), cholinA�, B1, B2, B3 (niacyna), B6. Aloes jest rA?wnieA? jedynA� z niewielu roA�lin zawierajA�cych witaminA� B12. Aloes zawiera wiele niezbA�dnych naszemu organizmowi

Przepisy na sok z aloesu oraz uprawa domowa.

0

Niewiele roA�lin nadajA�cych siA� do uprawy w mieszkaniu posiada tak cenne wA�aA�ciwoA�ci lecznicze jak aloes drzewiasty (A�ac. Aloe arborescens) lub rzadziej spotykany aloes zwyczajny (A�ac. Aloe vera). Ich sztywne, zielone, zA�bkowane na brzegach liA�cie,

Cud czereA�nia. Francuzi w sezonie czereA�niowy stosujA� kuracjA� regenerujA�cA�, odA?ywiajA�c siA� przez 1-2 dni wyA�A�cznie czereA�niami. Taka kuracja czereA�niowa odtruwa jelita, A?yA�y, tA�tnice i stawy ze zA�ogA?w.

0

DoA�A� wspomnieA�, A?e czereA�nie sA� dA�ugowiecznymi roA�linami – potrafiA� doA?yA� nawet i 100 lat. Z jednego takiego drzewa uzyskuje siA� do 300 kg owocA?w. ChoA� czereA�nie w 80 procentach skA�adajA� siA� z wody, to pozostaA�e

SiemiA� lniane zamiast suplementA?w B12, a takA?e jak bezpiecznie spoA?ywaA�.

0

WiA�kszoA�A� produktA?w roA�linnych (zwA�aszcza zboA?a, orzechy oraz nasiona oleiste) zawiera tzw. skA�adniki antyodA?ywcze, ktA?re utrudniajA� wchA�anianie witamin i mikroelementA?w, dlatego naleA?y z nimi specjalnie postA�powaA�. Nasiona lnu mogA� w pewnych okolicznoA�ciach stanowiA� zagroA?enie dla

Ciekawy i niezwykA�y skA�ad nasion lnu zwyczajnego. SiemiA� lniane spoA?ywane regularnie powoduje naturalne odmA�adzanie poniewaA? jednoczeA�nie alkalizuje organizm zamiast go zakwaszaA� jak czyni to np. czekolada.

0

Siemie lniane naleA?y do produktA?w roA�linnych, a zawiera bardzo duA?o wielonienasyconych kwasA?w tA�uszczowych z rodziny omega-3. ZawartoA�A� tych kwasA?w w nasionach lnu jest podobna do ich zawartoA�ci w rybach. Bogate A?rA?dA�o niezbA�dnych nienasyconych kwasA?w

Naturalna flora bakteryjna jelitowa, jak jA� przywrA?ciA�.

0

U przeciA�tnego czA�owieka masa wszystkich bakterii w jelicie grubym to 1,5 kg! U czA�owieka zdrowego 85% flory jelita grubego powinny stanowiA� paA�eczki kwasu mlekowego. A tacy chorzy np. na goA�ciec majA� ich tylko 15%. Nazwa