Artykuły z kategorii minerały

Jakie sA� konsekwencje niedoboru witaminy B12?

0

NiedobA?r witaminy B12 moA?e spowodowaA� wiele rA?A?nych problemA?w, z ktA?rych niektA?re sA� nieodwracalne. NaleA?A� do nich miA�dzy innymi: demencja, ataksja, atrofia nerwu wzrokowego, katatonia, psychozy, zmiany nastrojA?w, zawaA� miA�A�nia sercowego i zakrzepica A?yA�, niedokrwistoA�A�

Kto pomoA?e lekarzom rozpoznaA� i leczyA� witaminowe braki wA�rA?d pacjentA?w psychiatrycznych i nie tylko, czyli co to jest metylacja?

0

Te braki dotyczA� 6 podstawowych witamin rozpuszczalnych w wodzie, czyli B1, B2, B6, B9, B12 i C, oraz 3 witamin rozpuszczalnych w tA�uszczach, czyli A, D i E biorA�cych istotny udziaA� w procesie metabolizmu

Niesamowite ile moA?na przytaczaA� przykA�adA?w na zdrowA� ciekawA� pod wzglA�dem smakowym i rA?A?norodnoA�ci kolacjA� na bazie awokado.

0

Zielona saA�adka z mango, czerwonA� paprykA� i dresingiem z limonki Pomidor, A?A?lta lub zielona papryka, ogA?rek, seler saA�ata Ogrodowa saA�atka z awokado i dressingiem z orzechA?w lub nasion Zielona saA�atka z zA?A�tA� lub czerwonA� paprykA�, awokado i

SaA�ata jest niskokaloryczna, a przy tym zawiera wiele skA�adnikA?w odA?ywczych. MnogoA�A� jej odmian, smakA?w i ksztaA�tA?w sprawia iA? wspaniale wzbogaca nasz codzienny jadA�ospis.

0

LiA�ciaste warzywa sA� bardzo zdrowe, poniewaA? nie zawierajA� cholesterolu ani sodu, sA� naturalnie niskokaloryczne i bogate w zwiA�zki, ktA?re mogA� dziaA�aA� jak przeciwutleniacze a�� pomagajA� uniknA�A� chorA?b przewlekA�ych, takich jak rak i choroby serca. Warto

NiezbA�dna suplementacja dla wegan, czyli czego brakuje w diecie roA�linoA?ercA?w.

0

WapA� Teoretycznie weganie nie potrzebujA� w diecie tyle wapnia, co miA�soA?ercy, czy jedzA�cy nabiaA�, bowiem dieta roA�linna jest dietA� alkalicznA�. Diety zasadowe oszczA�dzajA� wapA�, do tego wapA� jest dobrze wchA�aniany z pokarmA?w roA�linnych. Sporo wapnia

PA�atki droA?dA?owe nazywany jest a�zwegaA�skim parmezanema�?, poniewaA? smakiem przypomina ser dA�ugo dojrzewajA�cy, ktA?ry wspaniale wzmacnia aromat potrawy.

0

PA�atki droA?dA?owe, droA?dA?e nieaktywne lub inaczej „wegaA�ski parmezan” to produkt sypki, ktA?ry zostaje otrzymany poprzez specjalnA� fermentacjA� i suszenie. Po takiej obrA?bce droA?dA?e zostajA� dezaktywowane, zatem bezpieczniejsze w stosowaniu na surowo. DroA?dA?e nieaktywne sA�

SaA�ata krA?lowa witarian w rA?A?nym wydaniu, czyli jak sprawiA�, aby nie byA�a nudna.

0

Sosy do saA�atek, dressingi, dipy i przystawki MasA�o migdaA�owe -sok pomaraA�czowy MasA�o migdaA�owe-jarmuA?-ogA?rek-sok z cytryny MigdaA�y-sok ananasowy Awokado-ogA?rek-sok z grejpfruta Awokado-sok marchewkowy Awokado-pomidory-bazylia Awokado-mandarynki-koper wA�oski Awokado-A�wieA?e ziarenka kukurydzy-cukinia-sok z cytryny Awokado-seler naciowy-jarmuA?-sok z cytryny

Jak zrobiA� magnezowA� kA�piel?

0

O niedobory magnezu mogA� byA� nomen omen spokojni (oprA?cz wspomnianych uprzednio buddyjskich mnichA?w A?ywiA�cych siA� pranA�) chyba tylko rasowi witarianie. SpoA?ywajA� duA?e iloA�ci bogatego w jony magnezu chlorofilu (zawartego w zielonych liA�ciastych warzywach, kieA�kach,

Jagoda kamczacka naleA?y do grupy tzw.super owocA?w, moA?esz jA� mieA� w swoim ogrodzie.

0

Jagoda kamczacka jest krzewem zaliczanym do rodzaju Lonicera, obejmujA�cym zarA?wno suchodrzewy jak i wiciokrzewy. Jest to bardzo liczny gatunkowo rodzaj, majA�cy swoich dziko rosnA�cych reprezentantA?w takA?e w naszym kraju. NiektA?re z nich mogA� poszczyciA�

Kasztany jadalne doskonaA�A� przekA�skA� na zimowe dni, majA� niezwykle duA?o wartoA�ciowych skA�adnikA?w odA?ywczych, wzmacniajA� odpornoA�A� organizmu i przeciwdziaA�ajA� infekcjom.

0

Kasztan jadalny to potA�A?ne drzewo z rodziny bukowatych, ktA?re w A?adnym stopniu nie jest spokrewnione z kasztanem, ktA?ry czA�sto roA�nie w polskich parkach i przy ulicach. Castanea sativa naleA?y do potA�A?nych, majestatycznych drzew liA�ciastych,